Gerinctorna – Minden csütörtökön 17:30-18:30

Minden csütörtökön 17.30-18.30
1 500 Ft / alkalom

Érdemes gerinctornára jönnöd, ha az alábbi kérdésekre igen a válaszod: 

  • Fáj a hátad?
  • Időnként elalszod a nyakad?
  • Néha becsípődik a derekad?
  • Vagy csak szeretnéd mindezeket megelőzni?
Betekintő
gerinctorna

Tegyél az egészségedért, kezdj el gerinctornázni!

Immáron 7 éve a Napfényes Gyógyközpontban minden csütörtök este lehetőség van a gerinctornára.

Miért jó a gerinctorna?

Derék- és hátfájdalmak megelőzésére • közérzetjavításra • megszünteti a felesleges izomfeszülést • növeli a szervezet stressztűrő képességét • támogatja az immunrendszer működését • erősíti a csontokat, izmokat, ízületeket • jótékonyan hat az egész gerincoszlopra

Az évek előrehaladtával a mozgásszegény életmód, az ülőmunka, a stressz és sok más tényező bizonyos izomcsoportok megrövidüléséhez vezet. Ezek az izomcsoportok a zsugorodás által rossz tartásba “kényszerítik” a csontokat, amin tapadnak, fájdalmat, ízületi problémákat és rossz tartást eredményezve ezzel.

A káros hatások ellensúlyozására alakítottuk ki gerinctornánkat, melyet laza, könnyed mozgás és finom nyújtások jellemzik. Nem terheli túl a szervezetet, figyelembe veszi az egyén állapotát. Célja az egészség helyreállítása és annak fenntartása.

Mire hat pozitívan a gerinctorna?

Fájdalomcsökkentés: javul a hajszálérkeringés és az oxigénellátás, a megmozgatott területek anyagcseréje, ezáltal a méreg- és fájdalomkeltő anyagok eltávoznak, megszűnnek a fájdalmak.

Stresszoldás: a hát- és derékfájdalmak nemcsak a helytelen testtartáshoz vezethetőek vissza, hanem az érzelmi stresszhez is. A gerinctorna segít oldani a már testi panaszokban megjelenő érzelmi, pszichológiai stresszt is.

Immunerősítés: rendszeres gyakorlás által a beszűkült ízületek mozgásterjedelme javul. Az izmok tudatos serkentése, ellazítása által, irányított légzés hatására a szervezet egyensúlyba kerül, ellenállóbb lesz a betegségekkel szemben,

Méregtelenítés: a gyakorlás során a test ellazul, javul a belső szervek összhangja, ami segíti az anyagcsere-folyamatokat is.

Testtartás: a torna javítja a testtartást, erősíti az izomzatot, kiemelt figyelmet fordít a törzs-, váll-, has-, mély hátizomzatra. Optimális izomtónus alakul ki, megszünteti a felesleges izomfeszülést.

Tekints be a gerinctornába!

Gerinctorna feladatok – erre számíthatsz a gerinctornán

  • Külön figyelmet fordítunk a megrövidült izmok nyújtására és a görnyedt tartásból fakadó megnyúlt izmok erősítése.
  • A gerinc helytelen tartása folyamatos nyíróerő a porckorongokra, ezeknek adunk egy támogatást, centralizáljuk a porckorongokat.
  • A derékövre a saját izmunkból “fűzőt építünk” bizonyos erősítő gyakorlatokkal, ami a törzs és a fej súlyát egyenesen tartja.
  • Erősítjük a hát- és törzsizmokat.
  • Az idegrendszernek “megtanítjuk”, hogy az elsődleges izmokat használja.
  • A gerinctorna minden csakraszinten jótékonyan hat, oldja a lelki blokkokat.
  • Az órát relaxációval zárjuk, ami segíti a stresszoldást, a lelki ellazulást és energetikailag is feltölt.

Vezető:

Szabadi-Nagy Katalin – Gerinctorna oktató

Gyakran ismételt kérdések a gerinctorna kapcsán

Mikor kezdődik egy új gerinctorna csoport?
Bármikor be lehet csatlakozni, az órák önálló egységet képeznek.

Milyen ruházatot viseljek a  gerinctornán?
Laza ruházat, mint például melegítőnadrág és póló viselete javasolt.

Alternatív módszerek

Ismerd meg, hogy mi mindennel tudunk segíteni neked…

2022-06-21T14:11:26+02:00

Megosztom a cikket

Gerinctorna minden csütörtökön 18:00-tól

Gerinctorna minden csütörtökön 18.00-19.00.
1000 Ft/alkalom

Derék- és hátfájdalmak megelőzése • Erő–egyensúly–hajlékonyság–kitartás • szabad ízületi mozgások • közérzetjavítás 

Megszünteti a felesleges izomfeszülést • növeli a szervezet stressztűrő képességét • támogatja az immunrendszer működését • erősíti a csontokat, izmokat, ízületeket • jótékonyan hat az egész gerincoszlopra

Korunk mozgásszegény életmódja, a természetes környezettől való eltávolodás következtében az ember egészséges állapota meggyengült, belső szervek, izmok, ízületek és a gerinc állapota megromlott, hátizom-, derékfájdalmak, ízületi problémák lépnek fel.

A káros hatások ellensúlyozására alakítottuk ki gerinctornánkat, mely modern nyugati és tradicionális keleti mozgásrendszereket, ismereteket ötvöz. Gerinctornánkat laza, könnyed, nyugodt mozgás, finom nyújtások jellemzik. Nem terheli túl a szervezetet, figyelembe veszi az egyén állapotát. Célja az egészség helyreállítása és annak fenntartása.

Fájdalomcsökkentés: Javul a hajszálérkeringés és az oxigénellátás, a megmozgatott területek anyagcseréje, ezáltal a méreg- és fájdalomkeltő anyagok eltávoznak, megszűnnek a fájdalmak.

Stresszoldás: a hát- és derékfájdalmak nemcsak a helytelen testtartáshoz vezethetőek vissza, hanem az érzelmi stresszhez is. A gerinctorna segít oldani a már testi panaszokban megjelenő érzelmi, pszichológiai stresszt is.

Immunerősítés: Rendszeres gyakorlás által a beszűkült ízületek mozgásterjedelme javul. Az izmok tudatos serkentése, ellazítása által, irányított légzés hatására a szervezet egyensúlyba kerül, ellenállóbb lesz a betegségekkel szemben,

Anyagcsere és méregetelenítés: A gyakorlás során a test ellazul, javul a belső szervek összhangja, ami segíti az anyagcsere-folyamatokat is.

Testtartás javítása: Javítja a testtartást, erősíti az izomzatot, kiemelt figyelmet fordít a törzs-, váll-, has-, mély hátizomzatra. Optimális izomtónus alakul ki, megszünteti a felesleges izomfeszülést.

Vezetők:

Szabadi-Nagy Katalin

GYIK

Mikor kezdődik egy új csoport?

Bármikor be lehet csatlakozni, az órák önálló egységet képeznek.

Milyen ruházatot vigyek:

laza ruházat, például melegítőnadrág, póló

gerinc 1000px X 500px 2018 04 002
2022-01-13T11:05:27+01:00

Megosztom a cikket

napfenyes-elemodtabor-cover

2022. szeptember 12-16.

Váradi Tibor előadásával

a helyes táplálkozás aranyszabályai • gerincápolás • helyes légzés házi patika • bevezetés a homeopátiába • természetes immunerősítés • méregtelenítés, tisztítókúrák • a betegségek lelki hátteréről • energetizáló gyakorlatok • stresszoldás • főzőkurzus • relaxáció, meditáció • művészeti alkotás