A bilateralitás alatt elsősorban azt értik, hogy a jobb és a bal agyfélteke összhangban működik egymással. Ha a két agyfélteke nem működik együtt, annak memóriaproblémák, koncentrációs zavarok és tanulási nehézségek a következménye. Sokszor történik emiatt baleset, mert ha nincs meg a bilateralitás, az ember összekeveri a bal és a jobb kezét, pl. jobbra indexel, de balra fordul. Homolateralitásnak nevezzük, ha a két agyfélteke nincs összhangban egymással.

A homolaterialitás okai lehetnek:

1.    stresszállapot
2.    magas sarkú cipő viselése
3.    rágózás
4.    szénsavas italok
5.    fekete színű ruha viselése

A bilateralitást erősítik a keresztező mozgások. Számtalan gyakorlat létezik erre a kineziológiában, például:

1. Végtelenjel rajzolása (nagy fekvő nyolcasokat kell rajzolni és tekintettel követni)

2. Két kézzel egyszerre rajzolni.

3. Cook-csomó (Ülve a bal láb fölmegy a jobb térdre, bal kéz fogja a bal talpat és a jobb kéz a bal bokát egy percig, majd a lábak egymás mellé kerülnek, és az ellentétes oldalak ujjai összeérnek.)

4. Dr. Dennison-féle laterális behangolás

   Ez a laterális behangolás hat gyakorlatból áll:

   1. keresztezés: bal könyök érinti a jobb térdet, majd jobb könyök a bal térdet, és ezt ismételjük hatszor, miközben balra fölfelé nézünk, és közben zümmögünk

   2. homolaterális mozgás: először a bal könyökkel a bal térdet, majd a jobb könyökkel a jobb térdet érintjük meg hatszor, miközben tíztől egyig visszafelé számolunk hangosan

   3. elképzeljük, hogy a két kezünkben ott van a két agyfélteke, bal kezünkben bal agyfélteke, jobb kézünkben jobb agyfélteke, és egész egyszerűen oldalra visszintesen kinyújtott kezeinket közelítjük egymáshoz magunk előtt (elképzelve, hogy a két agyfélteke is közeledik egymáshoz), majd szívmagasságban összekulcsoljuk a kezünket, és a szívünkhöz visszük (elképzeljük, hogy a két agyfélteke is egyesül eközben)

   4. keresztezés: bal könyök érinti a jobb térdet, majd a jobb könyök a bal térdet és ezt ismételjük hatszor, miközben az órajárással megegyezően kört írunk le a szemünkkel, úgy, hogy a fejünket nem mozgatjuk

   5. homolaterális mozgás: azonos könyökkel azonos lábat érinti meg az ember hatszor, miközben az órajárással megegyezően kört írunk le a szemünkkel, úgy, hogy a fejünket nem mozgatjuk

   6. keresztezés: bal könyök érinti a jobb térdet, majd a jobb könyök a bal térdet, és ezt ismételjük hatszor, miközben egy X-re kell gondolunk

A gyakorlatok hatására javul a testtudat, világosabb lesz a gondolkodás, csökken a stressz, javul az emlékezőképesség, könnyebb lesz a tanulás és fokozódik az egészségtudat!